V okviru razpisa Kamnik, moje podjetniško mesto, so prostore v kamniškem mestnem jedru zapolnili perspektivni podjetniki: Matic, Mateja in Gregor.
Matic Capuder, tetovator iz Studia Mat Cap Tattoo.
Matic Capuder prihaja iz Šmarce in se že celo življenja ukvarja z risanjem. Veseli ga tudi oblikovanje in delo z ljudmi, kar pomeni, da je tetoviranje kot nalašč zanj. S to dejavnostjo se ukvarja zadnjih osem let, v letošnjem letu je skupaj z ženo Uršo postal lastnik Studia Mat Cap Tatoo na Šutni.
Matic se v okviru razpisa Kamnik, moje podjetniško mesto uči pisanja objave za spletno stran in družbena omrežja ter vse ostale stvari povezane z digitalnim marketingom. Všeč mu je tudi, da se na ekipo projekta Cinema vedno lahko zanese in da imajo zanj vedno pripravljene kontakte.
Matičev nasvet vsem (bodočim) podjetnikom:
»Podjetnikom svetujem, naj preprosto gredo na vse ali nič. Veliko ljudi je danes v službah, ki jih ne marajo. Če nekaj rad delaš in te veseli, s tem privlačiš uspeh in nove stranke, s katerimi je treba ustvariti zaupanje. Pomembno je, da se podjetniki cenimo in postavljamo primerne cene. Na začetku sem delal več kot zdaj za manj denarja. Zdaj poznam svojo ceno in kakovost ter se ne podcenjujem več«.


Mateja A. Kegel iz Energy Escape room
Mateja je v času koronovirusa svoje escape roome, ki jih je imela tudi v Ljubljani in Domžalah morala zapreti. A je v razpis Kamnik, moje podjetniško mesto, preko projekta Cinema našla novo energijo za odprtje podjetja Energy Escape room v Kamniku. Dobila je sredstva za financiranje določenega dela marketinških aktivnosti in nove ideje, še posebej je navdušena nad svojo mentorico Marjana Majerič iz Osrednjeslovenske gospodarske zbornice, ki ji je pokazala pot k uresničitvi idej.
Matejin nasvet vsem (bodočim) podjetnikom:
»Če imate idejo, v katero verjamete, poiščite mentorje in se ne bojte tvegati. Predvsem je to enostavno, ko ste mladi in brez obveznosti. Morda vam ne bo uspelo prvič, a enkrat vam bo. Ne pozabite, ideja brez izvedbe ostane samo ideja. Za vsak projekt potrebujete cilje in vizijo, a ni treba ves čas izumljati nečesa novega, lahko zgodbo zapeljete tudi tako, da uspešen projekt ali produkt iz tujine pripeljete v domače okolje. Ne bojte se tvegati – bodite drzni!«
Gregor Torkar, nostalgična ploščarna Črna Pizza
Gregor je človek radovednega duha, številnih zanimanj in še več inovativnih idej. Med drugim je lastnik tudi čisto nove nostalgične ploščarne Črna pizza, ki je svoja vrata odprla na Šutni.
Ko je Gregor sprejel odločitev, da odpre svojo ploščarno, je takoj začel aktivno iskati primeren prostor. In tako je naletel na projekt CINEMA in poziv Kamnik, moje podjetniško mesto. Prav projekt CINEMA mu je zelo pomagal do tako zelo želenega prostora za njegovo trgovino. Sredstva, ki jih je pridobil preko programa, so mu in mu bodo še v veliko pomoč pri promociji, postavitvi spletne strani … Skratka, kot pove Gregor, je bil projekt CINEMA zanj še tista zadnja brca, ki ga je spodbudila, da je zares uresničil idejo po lastni ploščarni.
Gregorjev nasvet vsem (bodočim) podjetnikom:
»Pomembno je, da vsak najprej razdela svoje strahove in razmisli, kaj ga drži nazaj. Ponavadi ugotovimo, da je strah votel, okoli ga pa nič ni, in takrat se je treba samo vreči v vodo in poskusiti.«
Celoten intervju si lahko preberete tukaj.


Podpora župana
Spoznaj še druge uspešne podjetnike, ki soustvarjajo podobo mesta

Sandi Muheljič, Kavion d. o. o.
»Za začetek svoje podjetniške poti sem si izbral ravno Kamnik predvsem zaradi izjemne podpore lokalnih podjetnikov. Malo ljudi ve, ampak v Kamniku obstaja res ogromno uspešnih podjetnikov in podjetnic, ki pa tudi ne pozabijo nekaj vrniti nazaj in eden izmed teh primerov je tudi KIKštarter, ki v sodelovanju z Občino Kamnik podpira ravno take primere, kot smo mi. Pomagajo nam z znanjem, prostori, sredstvi, povezavami, da uspemo v teh najtežjih trenutkih vzpostavitve mladega, uspešnega podjetja,« pravi Sandi Muheljič iz podjetja Kavion.
Sonja Rutar S. P., Škrlat
Od kod črpate navdih za sveže kreativne ideje? Morda tudi v bogati zgodovini mesta Kamnik …
Navdihuje me moje lastno življenje. Zelo rada obdarujem ljudi, zato sem se osredotočila na darilni program. Sporočila, ki jih vsebujejo moji izdelki, so tista, ki jih želim predati naprej v privlačni grafični podobi. Ker že vse življenje živim v Kamniku, se tudi v mojih izdelkih kdaj pojavijo podobe domačega mesta. Ena od teh je kamniška Veronika, ki sem jo upodobila na okrasni blazini. Poleg tega me je vedno fascinirala prisotnost in bližina hribov. Od tod tudi napis na okrasni blazini “Življenje v hribih je boljše”.
Zakaj ste za svojo poslovno pot izbrali ravno Kamnik?
Kamnik mi je tako blizu, da sploh nikoli nisem pomislila, da bi za poslovno pot izbrala katero drugo mesto. Toliko spominov in doživetij me veže nanj, da bi se verjetno v drugem mestu počutila prazno. Za ustvarjanje pa potrebujem nabito polno čustev. Pa naj bodo pozitivni ali negativni. Arhitektura in ljudje okoli mene me inspirirajo.
Kaj po vašem mnenju manjka Kamniku, da bi postal še bolj zanimiv za prebivalce drugih mest?
Zelo pogrešam utrip v mestu. Hitenje ljudi in malo ropota. Ker je staro mestno jedro praktično mrtvo, brez trgovin, je sprehod skozi Kamnik kljub njegovi zgodovini in privlačnemu videzu precej dolgočasen. Pogrešam male trgovinice, ki so bile včasih v starem mestnem jedru.
Kakšen nasvet bi dali podjetniku, ki se je prvič podal v samostojne vode (ne glede na starost)?
Moj nasvet je nedvomno vztrajnost. Obstajajo strahovi, ampak to je v redu! Strah in odkrivanje napak te pripelje do napredka. Moja blagovna znamka se razvija počasi in premišljeno. Poslušam okolje, kaj želi. Stranke mi včasih narekujejo tempo in me pripeljejo do novih produktov. Tako imam občutek, da živim v sožitju, kar me notranje hrani. Vsakič, ko dobim pohvalo od stranke, se zavem, da sem na pravi poti, kar me nahrani z novo energijo.


Martin Korenjak, Omisli d. o. o.
Janez Stele, PAX – Svečarna Stele d. o. o.
Z mestom Kamnik se počutijo neločljivo povezani tudi v podjetju PAX: »Naša dejavnost se je razvijala od začetkov v Kamniku in pravzaprav predstavlja našo zibelko. Kamnik ima vse potenciale, da se razvije v zanimivo podjetniško lokacijo. Zagotovo bo pri tem odločilen razvoj transportne povezljivosti, investicij v digitalizacijo in podpornih sistemov, ki bodo zagotovili še višjo kvaliteto življenja za prebivalce Kamnika,« pravi Janez Stele iz podjetja PAX – Svečarna Stele.
Kako se opogumiti za podjetniški korak?
»Samostojna podjetniška pot zahteva veliko mero iznajdljivosti in poguma. Še vedno verjamem, da je potrebna prava podjetniška ideja, ki je osnova za kvalitetno izdelan produkt, ta pa brez zadostne mere promocije v današnjih časih ne more sam doseči kupcev. Pri našem poslovanju se zavzemamo za kakovost naših izdelkov in hkrati za dolgoročna sodelovanja tako z našimi kupci kot dobavitelji,« zaključi Janez Stele.


Jožef Galičič, vodja Caferacer kavarnice na Glavnem trgu
Jože je z odprtjem kavarne na Glavnem trgu v Kamniku, uresničil najstniške sanje: »Že kot najstnik in dijak gostinske šole sem si rekel, če kdaj bom imel lokal bo ta na tem trgu, … Trajalo je 30 let, da se je ideja uresničila in sedaj peljem to zgodbo – motoristično obarvane kavarne. Kamnik je bil kljub bogati tradiciji od nekdaj mesto, kjer so bili doma motorji, tudi sam sem ljubitelj motorizma, zato je bila ideja o odprtju Caferacer bara, kot nalašč za mene, … Bi pa na tem mestu rad pohvalil tudi Občino, Policijsko postajo, TIC Kamnik in seveda tudi Kamničane, da se lepo razumemo, in sprejemajo malce “hrupa” v mestu.« 🙂
Skupaj z Občino in TIC Kamnik, se ponudniki storitev srečajo trikrat letno, kjer se nastanejo različne ideje: »Ogromno je še idej in priložnosti, ker Kamnik ni samo Velika planina in terme Snovik ter Arboretum, bo pa potrebno še ogromno potrpljenja in volje, tako nas ponudnikov, kakor tudi občanov,« pravi Jože.
Podjetnici/-ku, ki so na začetku svoje poti, Jože sporoča: »Samo ne se ustrašit, biti “korajžen” in zaupati v idejo ki jo imate…, leta pa niso pomembna sam sem štartal v poznih 40ih, …zato samo gasaaaa.« 🙂